IL SAN PIETRO,POSITANO

Il San Pietro Positano’da bulunan güzel otellerden bir diğeri. Sadece bir gecelik olan seyahatimizin akşaminda bu otelide görebilmek için akşam yemeğimizi otelin ana restorantında yedik. İyikide yapmışız, Hotel Il San Pietro Positano’nun arabayla 15 dakika dışında bir otel olduğu için kasabanın manzarasına daha hakim. Kayaların üzerinde, denizden metrelerce yukarıda olan bu restorantta yemek yerken mekandan ve manzaradan büyülenmemeniz elde değil. Birazda ürkütücü tabi. Klasik İtalyan Akdeniz tarzında dekore edilmiş bu restorantın en can alıcı yeri boylu boyunca uzanan terası.

POSITANO

İtalyan Rivierasının en tatlı, en romantik, aynı zamanda da en dik sokaklarına sahip bir şehri de kuşkusuz Positano olsa gerek. Tamamiyle bir kartpostalı andıran görüntüsüyle Positano beni çok etkiledi. İlk bakışta Amalfi ve Positano birbirlerine her ne kadar çok benzeselerde Positano çok daha bakımlı ve güzel binalara sahip. Geminin yanaşmasıyla ilk dikkati çeken kumsal plajı, ve bu plaj üzerindeki restorantları, pareo ve mayolar satan butikler oluyor. Positano da hayat daha aktif daha neşeli bir enerji saçıyor.Valizlerimizi sahilde otelin servisine verdikten sonra, turist dolu sokaklardan kaldığımız otel olan Le Sirenuse‘e çıkmamız tam 20 dakikamızı aldı. Normalde yürüyüşü çok seven ben, kalabalıkların arasından, yokuş yukarı ve mevsim sıçaklığnı da katarsak otele geldiğimizde bitik bir vaziyetteydik. İşte o an bu şehri yaşlılara tavsiye edemiyeceğimi düşündüm. Taksiyle de bu yolu yapma şansiniz var, tabi yol çok uzuyor ama siz yorulacagınızı düşünüyorsanız taksiyi tercih edin.

MAIORI,CAPO D’ORSO

Amalfi’deki ikinci gecemizde Maiori’de bulunan Michelin yıldızlı Capo d’orso restoranta gitmeye karar verdik. Güzel yemek ve ayrıca muhteşem bir manzarasının olduğunu duyduğumuz bu yere gitmek otelden arabayla 20 dakika sürdü. Maiori’nin bayağı bir tepesinde olan bu restorant Amalfi manzalı, tüm koya direk karşıdan bakıyor. Restorant kapalıydı ve bence tek kusuru içerrinin fazla aydınlık olmasıdı. Camlardan yasıyan işiklardan dolayı dışarıdakı harika manzara pek belli olmuyordu. Niyetimiz erken gidip gün batımını yakalamaktı fakat onu da beceremedik, birde bu tarz yemek çok ta erken yenince kanımca olmuyor. İç dekorasyonu güzeldi daha modern bir tarz seçmişler.Ben daha farklı dekore ederdim. Masa üzerindeki çiçekler çok güzeldi içim açıldı.

AMALFI,SANTA CATERINA

Santa Caterina’da ikinci günümüzde deniz ve güneşin ardından güzel bir öğlen yemeği yedik. Tüm tatil boyunca durmamaksızın harika yemekler yedik . İşte Santa Caterina‘da bu en lerden biriydi. Tarif etmekle bitmez görmek gerekir,tatmak gerekir….

Ben bugüne kadar hiç pizza yememişim, hep yediğimi sanmışım.Pizza Napoli’de doğmuş bende pizzayı ana vatanında yiyince aradaki farkı öyle bir anladımki, keşke anlamasaymışım. Pizza aynı pizza ama malzemeler o kadar güzelki lezzeti müthiş yapıyor. Basit yemek güzel oldumu bir başka oluyor…

AMALFI

Amalfi sokaklarını gezip bitirmek yarım günümüzü bile almadı.Merkezde çok güzel bir kilisesi var,mutlaka gezin görün derim.Eski binaların arasından o klise adeta parlıyor. Yolun bittiği yere kadar yürüdük, dükkan adına daha suvenir eşyalar satan mağazalar var. Marketler, cafeler mevcut ama Capri kadar lüks yok vede cıvıltı yok. Daha yerel daha sakin,daha otantik.

AMALFI, HOTEL SANTA CATERINA

İki günlük Capri seyahatinin ardından iki günümüzü de Amalfi’ye ayırdık. 20 dakikalık gemi yolculuğundan sonra kendimizi Amalfi’de bulduk. İtalyan rivierasının bir güzel yani gemilerle bir çok yere ulaşımın çok basit olması, her saat başı kalkan gemiler işinizi gerçekten bayağı kolaylaştırıyor.Gemiden inerken Amalfi sahilinde gerçekten hoş bir manzarayla karşılaşıyorsunuz. Adeta kayaların içine gömülmüşçesine bir görüntü var, rengarenk akdeniz mimarisindeki binalar yeşillikler ve kayalarla bütünleşince gayet romantik bir manzara ortaya çıkıyor.

CAPRI,LUCULLO TERRACE

Capri’deki ikinci günümüzde yine Anacapri’de bulunan Ceasar Agustus‘a gidip öğlen yemeğini orada yemeye karar verdik. Sadece yürüyerek 10 dakika süren yolun sonunda daha küçük, klasik Akdeniz mimarisinde yapılmış olan bir otele geldik. Anacapri’nin tepesinde uçurumun tam dibinde, denizden 100 metre yukarıda bulunan bu otel tam bir kartal yuvasını anımsatmakta. Capri’ye geldiğinizi bu otele ayak bastığınız anda anlıyorsunuz, manzara gerçektem muhteşem birazda ürkütücü. Bizde hem cevreyi keşfetmek, hemde bu manzara eşliğinde yemek yemek için bu oteli seçtik. Çok büyük bir de havuzu var, ben pek havuz meraklısı olmadığım için bana birşey ifade etmedi ama yinede bir çok turist havuz başında gayet keyifli duruyordu…

CAPRI, L’OLIVO

Capri’deki ilk gecemizde Capri Palace‘ta bulunan L’olivio restoranta gitmeye karar verdik. Havuza bakan manzarasıyla şık masa örtuleri,sandalyeleri ve sofra süsleriyle hem çok klas hem çok hafif hemde şık olmayı başarmış. Böyle zorlamadan şıklığı başarabilen ferah mekanlar hep ilgimi çekmiştir. Daha evvel gitmiş olduğum ağır ve ciddi michelin restorantlardan çok daha farklı L’olivio, daha yazlık daha sade bir konsept.Akdeniz mutfağı olmasının da etkisi olabilir. Servisin ciddi ve özenli olmasına rağmen insan kendini rahat hissediyor.

CAPRI, IL RICCIO

Bu yazın en hoş tatillerinden biri de  şuphesiz italya rivierası desem yalan olmaz. Capri hakkında pek bir bilgim olmamasına rağmen gitmeden evvel duymuş olduğum onca güzel şeylere rağmen ben nedense biraz mesafeli davranıyordum… Tabi tüm bu düşünceler Capri adasına ayağımı bastığım an birden bire değişiverdi. Bitki örtüsü adada farklı hoş bir parfüm etkisi yaratmış, manzara ile de bütünleşince ortaya gerçekten tüm duyulara hitab eden bir deneyim  ortaya çıktı.

İlk olarak otelin de restorantının bulunduğu, vede plajının olduğu Il Riccio restorant’a gittik. Iyiki de gitmişiz, hem yemek olarak hemde bir mimar olarak ziyafet yaşadım…